Efektywność pracy to jeden z wielu czynników, które powodują, że pracodawca chce pracować właśnie z danym pracownikiem. Bez względu na to, czy pracuje się w Wiązowie, czy też w dużym mieście, można poprawiać swoją efektywność, robiąc z niej atut, który doceni naprawdę każdy zatrudniający. Efektywność jest również szczególnie ważna, jeśli nie pracuje się na godziny, ale zadaniowo. Dzięki niej można wykonać zlecone zadanie znacznie szybciej, zyskując czas wolny lub dodatkowy czas na zarabianie. Jak można pracować nad swoją efektywnością?
Pierwsza zasada, którą warto się kierować, chcąc poprawić swoje wyniki, jest zasada mówiąca, że nie należy niczego odkładać na później. Jeśli wiemy, że coś jest do zrobienia, najlepiej jest zrobić to od razu. W ten sposób szybciej rozprawimy się z uciążliwym poczuciem, że mamy wiele drobnych spraw na głowie. Zasada ta dotyczy szczególnie spraw, które można załatwić w kilka minut. Jeśli musimy wykonać coś, co zajmie nam więcej czasu i nie jest możliwe do zrobienia w danym momencie, niezbędne jest zaplanowanie, kiedy dokładnie chcemy to zrobić. Najlepiej jest wyznaczyć sobie konkretny termin oraz pilnować, aby na pewno nie został on przekroczony.
Aby zwiększyć swoją efektywność, dobrze jest zaczynać pracę od wykonywania rzeczy najtrudniejszych. Kiedy zaczynamy pracę, znacznie łatwiej jest nam się skupić, mamy świeższy umysł i łatwiej nam wpadać na dobre pomysły. Co więcej, jeśli wykonany trudne rzeczy na początku, to dużo łatwiej przyjdzie nam wykonać znacznie prostsze zadania później, gdyż będziemy odczuwać większe zadowolenie z siebie, że pozbyliśmy się czegoś, co sprawiało nam problem.