Biuro to miejsce, w którym pracownicy spędzają bardzo wiele godzin, dlatego tak ważne jest, aby było ono przyjemnie urządzone. Każdy z pracowników powinien mieć niezbędną przestrzeń dla siebie, którą będzie mógł zagospodarować w wybrany przez siebie sposób. W dużych miastach aktualnie popularny jest trend pracowania w open space’ach, jednak mniejsze firmy ze względów powierzchniowych często nie decydują się na takie rozwiązania. Mają one same w sobie też wiele wad. Jak można w takim razie poprawić warunki pracy w biurach w Bierutowie, aby wpłynąć pozytywnie na zadowolenie pracowników?
Open space w swoim założeniu ma zwiększać kreatywność pracowników, wspierać współpracę pomiędzy pracownikami oraz znosić bariery wynikające z hierarchiczności w przedsiębiorstwie. Co więcej, takie przestrzenie są znacznie tańsze w budowie, niż tworzeniu wielu oddzielnych pokoi oraz pozwalają lepiej wykorzystać dostępne miejsca. Ich wadą jest duży poziom hałasu, mnogość rozmów oraz wielu urządzeń biurowych, które mogą być uciążliwe dla ciągle słuchających ich pracowników.
O ile pozwalają na to fundusze oraz przestrzeń, warto zdecydować się na mieszany układ rozwiązań. Dobrze mieć bowiem przestrzeń, w której pracownicy będą mogli swobodnie porozmawiać w wydzielonej strefie, ale również nie ma potrzeby, aby na stałe oddzielać różne zespoły od siebie. Jeśli jednak posiadamy biura podzielone na mniejsze sale, a nie planujemy remontu, warto znaleźć w nich przestrzeń do rozmowy dla wielu osób. Ważna jest także wydzielona przestrzeń do odpoczynku oraz miejsce, gdzie można w spokoju zjeść.