Marka to pojęcie, które zwykle kojarzy się z dużymi firmami, które mają swoje siedziby w większych miastach. Wyjątkową markę mogę mieć jednak również niewielkie firmy, które otwierają się w mniejszych miastach, takich jak Szklarska-Poręba. Marka pozwala wyróżnić się z tłumu wielu różnych innych usług. Nawet w mniejszych miastach, w których mieszkańcy zwykle kojarzą daną działalność z nazwiskiem właściciela, dużo łatwiej jest osiągnąć zamierzony efekty bycia zapamiętanym przez wiele osób, właśnie ze względu na wyróżniającą się markę.
Marka to coś, co łatwo wpada w głowę potencjalnych klientów. Zwykle jest tak, że trafia ona do osób, dzięki odpowiednio dobranemu przekazowi. W mniejszych miastach ludzie zwykle rzadziej myślą o tym, jak marka może wpłynąć na ich odbiór wśród potencjalnych klientów, ale lepiej jest o tym nie zapominać, szczególnie jeśli zależy nam na pozyskaniu klientów z większych miast, przyjeżdżających do Szklarskiej Poręby na wakacje lub ferie zimowe. Klienci tacy zwykle bardzo przywiązują się do marek i są gotowi zapłacić więcej, jeśli ich w miejscowości górskiej, miejsca noclegowe lub gastronomiczne sprzedawane są pod odpowiednio promowanym szyldem.
Marka zatem to nie tylko coś, co posiadają wielkie korporacje. Może świadczyć o zaangażowaniu właściciela w prowadzenie biznesu oraz jego profesjonalnym podejściu, a także kojarzyć się z usługami o podwyższonym standardzie. Nie warto z niej rezygnować, nawet jeśli prowadzimy biznes w małym mieście, takim jak Szklarska Poręba.