Pracownicy w mniejszych miastach takich jak Piechowice często mają problem z tym, aby dobrze napisać maile. Poprawny mail świadczy o tym, że mamy do czynienia z profesjonalistą, a to znacznie zwiększa szansę na pozyskanie nowych kontrahentów dla pracodawcy, a co za tym idzie, wykazanie się w miejscu pracy. Co zatem trzeba wiedzieć, aby dobrze napisać maila?
Jeśli nasza praca w Piechowicach wymaga od nas pisania wielu maili, koniecznie musimy wiedzieć, jak to robić dobrze. Po pierwsze, niezbędne jest pisanie w sposób, który nie pozostawia czytelnikowi wątpliwości co to tego, co chcemy mu przekazać. W tym celu powinniśmy skupiać się na konkretnych informacjach oraz podkreślać w tekście to, co jest naprawdę najważniejsze. Dobrze służą w tym celu wypunktowania, wyboldowania oraz ewentualnie używanie kolorów w mniej oficjalnych mailach.
Kolejnym ważną informacją, którą warto sobie zapamiętać, jest to, aby w wiadomościach nie używać zbyt wielu skrótów. Dlaczego? Głównie dlatego, że nie dla każdego będą one zrozumiałe. W mniejszych miastach nie ma zwyczaju używania treści typowej dla korporacyjnej nowomowy, a co za tym idzie, lepiej pozostać przy typowych, sprawdzonych polskich słowach. Warto również ograniczyć nadmierne używanie emotikonów. Nie pozbywajmy się natomiast treści wiadomości, na którą odpowiadamy.