Chcąc działać jak najbardziej efektywnie, często zapędzamy się w kozi róg, tak bardzo skupiając się na wykonywaniu jakiejś czynności, że zapominamy, o rzeczach, które mogłyby usprawnić naszą pracę. Czasem warto oderwać się od rzeczy, które wykonujemy na co dzień i zastanowić się, czy nie można zrobić ich w jakiś inny, szybszy sposób. Bez względu na to, czy pracujemy w firmie w Dusznikach-Zdroju czy w innym miejscu, istnieją uniwersalne sposoby, które mogą podnieść efektywność.
Pierwszą rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę, jest porządek. Bałagan na biurku potrafi być bardzo rozpraszający, a co więcej, nie świadczy o nas najlepiej w oczach pracodawców. Dobrze jest zatem rozpoczynać dzień od ogarnięcia naszego miejsca pracy, a raz na jakiś czas wykonać gruntowne porządki, podczas których wyrzuci się niepotrzebne rzeczy oraz pozbędzie nadmiaru kurzu.
Kolejna rzecz, która znacznie usprawnia pracę to uporządkowana skrzynka mailowa. Szczególnie osoby, które dostają naprawdę duże ilości wiadomości, mogą się łatwo zagubić w ich nadmiarze. Warto zatem uporządkować skrzynkę grupując treści w odpowiednie podfoldery. Szczególnie niezbędne jest podzielenie pracy na rzeczy pilne oraz mniej pilne. Warto na bieżąco odpowiadać na najważniejsze wiadomości, a także archiwizować te, na które już odpowiedzieliśmy.