Wedding planner, czyli organizator wesel to zawód coraz chętniej wybierany przez wiele osób, a szczególnie przez kobiety, które marzą o swoim własnym biznesie. Sprawdza się on nie tylko w dużych miastach, ale także w tych mniejszych, takich jak Sobótka, w których często zlokalizowane są liczne domy weselne, nowoczesne stodoły czy też inne budynki przeznaczone na wielkie wydarzenie, jakim jest ślub. Jakie są obowiązki wedding plennera oraz jakie umiejętności trzeba posiadać, aby móc efektywnie pracować w tej branży?
Organizator wesel to ktoś, kto musi mieć bardzo wiele umiejętności, ale szczególnie powinien być wyposażony w kompetencje miękkie, które pozwolą mu efektywnie porozumiewać się z klientami. Nie bez powodu zawód wedding plannera wybierają głównie kobiety, które z natury są bardziej empatyczne oraz otwarte na słuchanie innych. Organizator wesel musi być bowiem przygotowany na zmierzenie się z dużą dawką emocji, które wiążą się ze ślubem oraz ogromnymi oczekiwaniami ze strony nie tylko państwa młodych, ale też również ich rodziców.
Czy zawód wedding plannera jest opłacalny? Wygląda na to, że pracując w ten sposób, można zarabiać coraz lepiej, szczególnie jeśli jest się gotowym na wyjazdy w ramach współpracy do innych miast, w których można pozyskać klientów z większym budżetem na wesele. Jest to też zawód, który pozwala towarzyszyć ludziom w najpiękniejszym momencie ich życia, co bardzo motywuje do ciągłego wykonywania swoich obowiązków.