Przejdź do treści

Jak ułożyć sobie poprawne relacje ze współpracownikami ?

  • przez
jak ułożyć sobie poprawne relacje ze współpracownikami

Idąc do pracy, musimy liczyć się z tym, że nie wszyscy, których tam spotkamy, na pewno przypadną nam do gustu. Wiele osób może nas denerwować swoim zachowaniem lub możemy mieć zupełnie różne charaktery. Jest to szczególnie problematyczne, jeśli mamy wspólne obowiązki i nie możemy się ignorować przez większość czasu. Czasem kluczowe do wykonania dobrze danego projektu będzie właśnie porozumienie się ze współpracownikiem. Jak można to zrobić?

Konflikty w pracy będą zdarzać się bez względu na to, czy będzie to praca w Oławie, czy w jakimkolwiek innym mieście. Warto zrobić wszystko, aby spróbować ich uniknąć. Nie powinniśmy dawać się nakręcać osobom, które próbują nas sprowokować. Warto próbować zachowań neutralność i ignorować nieprzyjemne docinki. Dobrym pomysłem będzie na pewno szczera rozmowa, w której ustalimy wspólnie, co możemy zrobić, aby nawzajem mniej się irytować.

Jeśli dochodzi do sytuacji, w której nielubiany przez nas współpracownik zaczyna donosić do przełożonego lub też kłamie na nasz temat, nie możemy tolerować takich zachowań. Pomocna może być rozmowa z przełożonym lub też konfrontacja. Na pewno jednak nie możemy sobie pozwolić na szerzenie się nieprawdziwych informacji na nasz temat. Jeśli mimo licznych prób wyjaśnienia sytuacji oraz poprawy relacji, wciąż nie jesteśmy w stanie dogadać się ze współpracownikiem, jednym wyjściem może się okazać zmiana pracy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *